Trīs grāmatas sevis un pasaules izzināšanai


Lasīšana ir “atgriezusies” modē. Latvijā aizvien populārāks kļūst grāmatu sociālais tīkls GOOD READS, kurā iespējams iegūt ne tikai idejas jaunām lasāmajām grāmatām, bet arī sekot līdzi savu “draugu” lasīšanas progresam un jauniem atklājumiem. Daudziem GOOD READS lietotājiem viens no 2021. gada izaicinājumiem ir izlasīt konkrētu skaitu grāmatu. Ja vēl nav sanācis, tad savam GOOD READS sarakstam iesakām pievienot arī šīs trīs grāmatas.

Metjū Volkers “Kāpēc mēs guļam?”

Pēdējās desmitgadēs pieaugusī zinātniskā interese un atklājumi par miegu ir palīdzējuši izcelt gaismā šo mūsu dzīves fundamentālo aspektu. Ievērojamais neirozinātnieks un miega eksperts Metjū Volkers sniedz jaunu skatījumu, kādēļ miegs un sapņi ir tik nozīmīgi. Smadzenēs miegs bagātina spēju mācīties, iegaumēt un pieņemt loģiskus lēmumus. Tas atkārtoti kalibrē mūsu emocijas, atjauno imūnsistēmu, precīzi noregulē vielmaiņu, kā arī apetīti. Sapņošana mazina sāpīgas atmiņas un rada virtuālas realitātes telpu, kurā smadzenes apvieno pagātnes un tagadnes zināšanas, tā veicinot mūsu radošumu.

Volkers atbild uz būtiskiem ar miegu saistītiem jautājumiem: kā miegu ietekmē kofeīns un alkohols? Kas patiesībā notiek REM miega laikā? Kādēļ dzīves laikā mainās miega paradumi? Kā mūs ietekmē miega palīglīdzekļi, un vai tie var nodarīt ilglaicīgu kaitējumu? Apkopojot diagrammās progresīvākos zinātniskos atklājumus un sintezējot gadu desmitiem ilgus pētījumus un klīnisko praksi, Volkers skaidro, kā izmantot miegu, lai uzlabotu mācīšanos un garastāvokli, paaugstinātu enerģijas līmeni, regulētu hormonus, novērstu vēzi, Alcheimera slimību un diabētu, palēninātu novecošanās sekas, palielinātu ilgmūžību, uzlabotu mūsu bērnu izglītību un dzīves ilgumu, kā arī veicinātu efektivitāti, panākumus un produktivitāti darbā.

Šī grāmata ikvienam ir viegli uztverama, svarīga un izglītojoša.

Metjū Volkers ir neirozinātnes un psiholoģijas profesors Kalifornijas Universitātē Bērklijā, Miega un neirovizualizācijas laboratorijas direktors, kā arī kādreizējais Hārvarda Universitātes psihiatrijas profesors. Viņš ir publicējis vairāk nekā 100 zinātnisku pētījumu un uzstājies raidījumos 60 Minutes, Nova, BBC News un NPR’s Science Friday.

GRĀMATU VAR IEGĀDĀTIES ŠEIT

Stīvens Hokings “Īsas atbildes uz svarīgiem jautājumiem”

Vai Dievs ir? Vai var ceļot laikā? Vai ir iespējams pareģot nākotni?

Uz šiem un citiem nozīmīgiem jautājumiem savā pēdējā grāmatā atbildes sniedz izcilais 20. gadsimta fiziķis, matemātiķis un domātājs Stīvens Hokings. Ar sev raksturīgo asprātību, izteiksmes skaidrību un rotaļīgumu autors iepazīstina lasītājus ar Visuma uzbūves pamatprincipiem, aizved pie pašiem tā pirmsākumiem, atklāj laika dabu un liek aizdomāties par cilvēka rīcības sekām uz zemeslodes.

Ņeaizmirstiet raudzīties augšup uz zvaigznēm, nevis sev zem kājām. Centieties izprast redzēto un gudrot, kas liek Visumam pastāvēt. Esiet zinātkāri. Un, lai cik grūta brīžiem škistu dzīve, vienmēr var kaut ko darīt, lai to labotu, un tas izdosies. Svarīgi ir nepadoties. Atbrīvojiet iztēli. Veidojiet nākotni.

Stīves Hokings (1942-2018) trīsdesmit gadus bija Lukas profesors matemātikā Kembridžas universitātē un līdz pat savai nāvei vadīja Teorētiskaš kosmoloģijas centru, kuru pats dibināja 2007. gadā. Viņš saņēmis plašu sabiedrības un kolēģu atzinību, kā arī daudzus apbalvojumus, ieskaitot ASV Prezidenta brīvības medaļu. Latviešu lasītājiem jau pazīstami viņa darbi “Īsi par laika vēsturi”, “Visums rieksta čaumalā”, “Vēl īsāk par laika vēsturi”, “Diženais plāns” un “Īsi par manu vēsturi”.

GRĀMATU VAR IEGĀDĀTIES ŠEIT

Dr. Maikls Grēgers, Džīns Stouns “Kā nenomirt no...”

Lielu daļu hronisku slimību, kas var izraisīt priekšlaicīgu nāvi, iespējams novērst, mainot dzīvesveidu un uztura režīmu. Grāmatā Dr. Grēgers analizē piecpadsmit Rietumu pasaulē izplatītākos nāves cēloņus: sirds slimības, vēzi, diabētu, paaugstinātu asinsspiedienu, Pārkinsona slimību un citus. Autors izmanto aktuālākos zinātnes pētījumus, lai izskaidrotu, kā aizkavēt un pat nepieļaut hronisku slimību rašanos. Zinātniski pamatoti, tomēr saprotami un aizraujoši Maikls Grēgers izskaidro, kuri produkti ir īpaši labvēlīgi dažādu orgānu veselībai. Viņš arī sniedz padomus, kā šos produktus vislabāk kombinēt un lietot uzturā.

Lai būtu vienkāršāk orientēties, autors ir izveidojis “Dienas duci” – praktisku sarakstu ar pārtikas produktiem un fiziskajām aktivitātēm, kas palīdz uzturēt optimālu veselību.

GRĀMATU VAR IEGĀDĀTIES ŠEIT