Izvairieties no vīrusiem visa gada garumā!


Drēgnums un mitrais gaiss aiz loga mūsu ķermeņus nemaz nelutina. Tā vien gribas ietīties siltās segās ar karsta dzēriena krūzi rokās. Šis ir tas laiks, kad ir svarīgi parūpēties par sevi - nekur neskriet, ieklausīties savā ķermenī un prātā. Galu galā - veselā miesā vesels gars! 

Ir vairāki veidi, kā iespējams stiprināt savu imunitāti un novērst tik ļoti nepatīkamo saaukstēšanos. 

Ēdiet īstu ēdienu
Īsts ēdiens ir dabiski pārtikas produkti un produkti, kas ir pēc iespējas maz pārveidoti – t.i. pārstrādāti – pirms tie nonāk uz šķīvja. Šādi pārtikas produkti palīdz būt veseliem un dabiskā veidā cīnīties pret slimībām, jo nodrošina organismu ar visām tam nepieciešamajām uzturvielām. Ēdiet daudz augļus, dārzeņus, zivis, rīsus, pupiņas, riekstus un sēklas (nesālītus un necukurotus). Neēdiet ātrās uzkodas un pusfabrikātus, bet centies vairāk gatavot mājās.

Veltiet laiku fiziskajām aktivitātēm 
Nav būtiski, vai tā ir soļošana, skriešana, joga, pilates vai cita fiziska aktivitāte. Svarīgākais  – izvēlēties sev tīkamo un sportot regulāri. Lai arī neviens nedomā: “Man vajadzētu sportot,  jo es nevēlos saaukstēties”, patiesībā, tieši tā tas ir. Sportošana ir viens no labākajiem veidiem, kā uzlabot vispārējo veselību un palikt veselam vīrusu un gripas laikā. Zinātnieka Maikls Flains (Michael Flynn), kurš pētījis treniņu ietekmi uz imūnsistēmu, uzskata, ka 30 minūtes ilgi fiziski vingrinājumi 3 līdz 4 reizes nedēļā ir efektīvākais veids, kā stiprināt imūnsistēmu. Lielāka slodze var pat radīt pretēju efektu.

Kārtīgi izgulieties
Ja regulāri gulēšanai tiek veltīts mazāk par 7 stundām, tad risks saslimt ar vīrusu izraisītām slimībām palielinās par 300%! Jāguļ – minimāli 7, optimāli 8, bet ideālā gadījumā – 9 stundas. Pētījumi apliecina, ka regulāra neizgulēšanās ir saistīta ne tikai ar saaukstēšanos un veselības problēmām, bet arī ar lieko svaru.

Katru dienu uzņemiet C vitamīnu
C vitamīns palīdz stiprināt imūnsistēmu. Pētījumi apliecina, ka C vitamīns spēj samazināt saaukstēšanās gadījumu skaitu un saīsināt slimības laiku. C vitamīns neuzkrājas organismā kā citi vitamīni, tāpēc to ir nepieciešams uzņemt katru dienu. Vislabākais veids, kā uzņemt C vitamīnu, – ēst svaigus augļus un dārzeņus. Piemēram, apēdot vienu lielu kivi dienā, uzņemsiet C vitamīna dienas normu. Daudz C vitamīna ir arī apelsīnos, upenēs, paprikā.

Lietojiet D vitamīnu
Jaunākie pētījumi atklājuši D vitamīna milzīgo ietekmi uz veselību. Jau sen zināms, ka D vitamīns ietekmē kaulu veselību, taču tagad D vitamīna trūkumu saista ar daudzām citām veselības problēmām. Dabīgā veidā D vitamīns organismā veidojas saules gaismas ietekmē, un regulē vairāk nekā 2000 gēnu, ieskaitot imūnsistēmas. Diemžēl, gandrīz 90 procentiem cilvēku mūsu platuma grādos ir nepietiekošs D vitamīna daudzums. Zems D vitamīna līmenis ir saistīts arī ar biežāku saaukstēšanos un elpošanas ceļu infekciju skaitu. Lai noskaidrotu savu D vitamīna līmeni, ir nepieciešams veikt asins analīzes un atbilstoši rezultātiem lietot D vitamīnu uztura bagātinātāju formā no oktobra līdz aprīlim, kad Latvijā nav pietiekošs saules daudzums, lai organismā veidotos D vitamīns.

Samaziniet patērētā cukura daudzumu
Cukurs novājina imūnsistēmu un palīdz vairoties organismam nelabvēlīgām baktērijām. Īpaši būtiski ir samazināt rafinēta cukura daudzumu paaugstināta stresa un vīrusu laikā. Cukura vietā izvēlies dabīgus saldinātājus, piemēram, medu, stēviju vai kļavu sīrupu.

Dodieties svaigā gaisā
Ziemas laikā, telpās var rasties daudz toksīni un baktērijas. Arī sausais apkures gaiss, ko ieelpojam, padara elpceļus uzņēmīgākus pret vīrusiem. Tāpēc atcerieties vēdināt telpas vairākas reizes dienā, bet katru dienu vismaz 30 minūtes pavadiet svaigā gaisā.

Biežāk mazgājiet rokas ar ziepēm
Tā jūs samazināsiet mikroorganismu daudzumu uz rokām.

Priecājieties par dzīvi
Aptuveni 80% gadījumu veselības problēmas, izraisa pārlieku liels un ilgs stress. Viens no labākajiem veidiem, kā pārvarēt stresu, ir līdzsvarot savu dzīvi ienesot tajā prieku. Vai tā būtu labas grāmatas lasīšana, mūzikas klausīšanās, došanās uz kino vai teātri, sportošana ar ģimeni vai draugiem – svarīgi ir iekļaut izklaidi un prieku savā ikdienā.

Avots: maniveselibasdati.lv